Bild

Bild

söndag 12 juli 2015

Nytt PB!!

Såg att vädergudarna skulle släppa fram solen även idag så då tog jag med mig bror Håkan och hans tjej Sofia på Storsjön. Åkte ut vid 09 tiden o hade inte känt ett enda hugg på hela morgonen. Men vid 12.30 tiden så drev innersta paravanen iväg med några rejäla tunga knyck, jag tog tag i spöt och kände direkt att de kan inte va en fisk under 4kg. Efter ca 8-10 min kamp så kunde bror göra en snygg håvning och upp kommer en grymt fint målad öring där vågen visar 6.23kg och mätstickan visar 85cm lång. Så nytt PB på öring :) Kort därefter får vi 2 hugg på riggen efter varann där bägge väljer att kliva av. Blir yttiligare nått hugg innan Sofia får drilla en superstark öring på 54cm som löste riggen o bara gick rätt ner.  En fin solig dag jag kommer att minnas länge :)
//Fredrik, Team Mörsil




4 kommentarer:

  1. Krister Persson12 juli 2015 kl. 16:52

    Den var fin Fredrik grattis:)

    SvaraRadera
  2. Grattis Håkan och sofia ..för fin fångst..och tack Fredrik ..för att du tog dej tiden och bilder för oss andra att njuta av.../Team Misär :)

    SvaraRadera
  3. Tack, ni är välkomna att följa med oss ut ni åxå någon gång, kul att ni fortsätter att följa oss och lika kul när ni skriver. =)
    /Fredrik Team Mörsil

    SvaraRadera