Bild

Bild

fredag 21 augusti 2015

Angelicas PB!

Idag tog jag med mig Angelica på Storsjön! Andra gången hon är med o fiskar. Så tänkte att jag åker till den spot jag haft där vi fått storfisk senaste gångerna. Angelica skulle få drilla allt ikv! Vi hann inte ens få ut alla spön innan första hugget! När jag just satt ut paravanen så hör jag hur "knarren" ökar farten på utsläppet, kollar bak o ser spöt böjja sig, öring 50cm. Sen får vi fisk rätt tätt inpå hela tiden. Efter nån mindre fisk så rusar yttre paravan, Angelica drillar in öringen 5-6 ggr men ger sig snabbt av, efter 7de gången till båten fick vi äntligen in den i håven, Angelicas pb på öring, 3.75kg och 70cm lång. Men de är inte över än, vi kör bara med 6 spön då vi inte hunnit med flera, får en mindre till på riggen. Sen får vi ett dubbelhugg! Min lossnar efter en stund, men de gör inte Angelicas, vi får riva riggarna för denna öring verkar minst lika stark, fast tyngre knyck. Efter ca 25 min så kommer de en trött öring som glider fint in i håven. 72 och 4.65kg, ännu ett nytt Pb för tjejen. En grymt fint kväll på  Storsjön :)
//Team Mörsil





2 kommentarer:

  1. Team Mörsil....Ni har gjort det igen ..i mina ögon..det är en guldengul Angelica Och öring..som är enormt fin..ps..fan va ni levererar...Stort grattis till er..från /Oss lilla/ Team Misär :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, ja bägge öringarna var otroligt stark och Angelica fick sig en härlig upplevelse.
    Nu kanske jag får med henne ut flera gånger =)
    Åter igen tack och fortsätt kriga på ni åxå.
    //Team Mörsil

    SvaraRadera